Praktyki
Praktyki obejmują 270 godzin w ciągu całego toku studiów pracy z bezpośrednim udziałem nauczyciela
- (w tym: 30 godzin praktyk zawodowych (pedagogicznych)
- + 120 godzin praktyk pedagogicznych
- + 120 godzin praktyk diagnostyczno-terapeutycznych)
- oraz łącznie 110 godzin pracy samodzielnej pracy studenta.
- W sumie praktyki obejmują 380 godzin.
- Łączna liczba punktów ECTS – 15 pkt.
- Student w trakcie odbywania praktyki jest zobowiązany do przeprowadzenia łącznie min. 22 godzin zajęć.
Miejsca odbywania praktyk
Praktyka zawodowa (pedagogiczna), zawarta w module B.3 (30 godzin), odbywa się w:szkołach podstawowych, w tym:
- specjalnych, integracyjnych, z oddziałami integracyjnymi i sportowymi, przy pedagogu, logopedzie, świetlicach, świetlicachsocjoterapeutycznych, placówkach zapewniających opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania (bursy, internaty); poradniach psychologiczno pedagogicznych.
Absolwent będzie posiadał podstawowe umiejętności praktyczne, takie jak:
- odróżnianie zaburzeń/opóźnień w rozwoju mowy od normy językowej;
- określanie etiologii wybranych zaburzeń mowy;
- diagnozowanie i klasyfikowanie różnych zaburzeń mowy;
- ocenianie poziomu rozwoju mowy;prognozowanie rozwoju zaburzenia mowy;organizowanie działań profilaktycznych;
- stymulowanie rozwoju mowy, który jest opóźniony lub został zahamowany;
- opanowanie różnych programów, metod i technik terapeutycznych;
- opanowanie zasad emisji i higieny głosu;
- prowadzenie doradztwa w zakresie komunikacji językowej dlarodziców/opiekunów/nauczycieli dzieci z zaburzeniami mowy